hakuna matata - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sven Romberg - WaarBenJij.nu hakuna matata - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sven Romberg - WaarBenJij.nu

hakuna matata

Door: svenromberg

Blijf op de hoogte en volg Sven

08 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam


Daar zijn we weer en de eerste anderhalve week zit erop.
Na wat bewogen dagen met veel geregel van de auto’s die het niet deden, internetmodem, stroom, internetaansluiting, telefoon & boodschappen begon het nu rustig te worden.
Wel heb ik al in deze paar nachten 3x ergens anders moeten slapen, doordat mijn sleutel de eerste nacht er van doorging tijdens het zwemmen in de zee, en na een fixe regenbui mijn bed was omgetoverd tot een waterbed. Dit omdat er geen ramen bestaan op dit eiland, maar een raam een soort tralie is met houten balkjes. Dus als het regent ben je op z’n Hollands gezegd de LUL.
Maaaar,, dat drukt de pret niet.

Maandag gemeld bij het stage kantoor en naar m’n werk gebracht.
Daar aangekomen werd ik letterlijk voor de leeuwen gegooid

Op kantoor werd ik voorgesteld en ging ik samen met de “Baas” v/h bedrijf waarvoor ik persoonlijk verantwoording afleg wat eten en drinken op het eiland en liet hij alle gebouwen en dingen zien die hij bezat en welke projecten er gaande waren.
Ook vertelde hij dat het project waaraan ik zou gaan werken de grootste uit z’n carrière was.
Echter toen ik vroeg wat zijn wensen waren, wat hij precies wou en hoe, begon hij te lachen en kreeg ik als antwoord; “Dit is jouw project, jij zoekt dit uit, en jij leert nu hoe het ondernemen en onderhandelen moet”. Ik kreeg te horen wel wat voor soort business het moest gaan worden, en ben toen aan de slag gegaan.

Dinsdag naar kantoor dan ook gegaan en langs het stuk grond, met de meetbrief gaan meten en brainstormen, blue prints opgezocht, gaan ontwerpen met google sketch up, afspraak bij het kadaster en de architect, en op pad naar de huidige concurrenten op het eiland en er gaan vragen en rondkijken.

Woensdag vervolgens weer uit eten geweest met de baas en tijdens het eten verteld wat mijn plannen en ideen tot dan toe waren. Hij was dan ook zeer positief door mijn ideeen waar hij zelf niet aan had gedacht, en ik ben vervolgens de dagen erop verder eraan gaan werken en nieuwe afspraken bij de aannemer gemaakt en het kadaster.

Vrijdag zeilcursus ook met de baas gehad op het spaanse water, en erna gaan genieten van het weekend.
Genieten is hier dan ook niet zo moeilijk en er is iedere avond wel ergens een party.
Iedere donderdag van het bedrijf een promotieavond bij de disco met gratis bier (het bedrijf handelt in bier en wijn…), vrijdag t/m zondag de strandfeesten, en zo komen we het weekend door. .

Zaterdag tocht langs de westkust gedaan en met de auto alle stranden gaan bekijken en wezen snorkelen etc. voor als mijn moedertje komt ik de locaties weet voor haar :P. Na me tocht wat wezen eten op het strand en de happy hours meegepakt terwijl er gefeest werd onder de palmbomen. Verder zondag op excursie geweest met z’n allen met de boot naar een grot onderwater en een wrak. Wat gegeten op het strand en doorgereden naar mambo en weer een zware avond moeten meemaken…

De komende week weer aan de bak met werk en sport, Om donderdag/zondag weer het weekend in te gaan met mooie party’s in het vooruitzicht. Verder zaterdag as. Naar klein curacao met z’n allen op excursie de hele dag en zondag met iemand een dag duiken.

Het leven is van een student is zo rot nog niet…. Hakuna matata

  • 09 Augustus 2011 - 08:51

    Maaike:

    Hee svennie,
    Wat leuk je reisverslagen! Echt super leuk om te lezen! Zo te horen heb je t prima naar je zin! En is de sportschool wat daar? Of stelt t weinig voor?
    Veel plezier en succes met je stage. Ik wacht op je nieuwe verslag ;-)
    Kus maaike!

  • 09 Augustus 2011 - 18:59

    Kevin:

    Eee Swaa,
    je verhalen klinke zeker wel lekker.
    ik ben me best aan het doen om er ook tog nog ff langs te kunne kome bij je. hoop dat het lukke gaat. Suc6 met je opdracht en alles en ik wacht met alle plezier weer op je volgende verhaal.

    mika wabo(Y)

  • 12 Augustus 2011 - 15:23

    Hoi Sven:

    van harte met je verjaardag en
    geniet van je tijd in Curacao

    Sander en de steentjes

  • 14 Augustus 2011 - 09:15

    Elaine:

    Howdy ( moet nog ff wennen om weer nederlands te spreken) Sven leuk te lezen dat jij het zo naar je zin hebt. Ook nog felicitaties van ons allemaal met je twintigste verjaardag. Al een leuke Dushi ontmoet ? Leuke Loesi kennen we al.

  • 18 Augustus 2011 - 06:29

    Arno & Cora:

    manman wat een leven heb je !!! ben je ook nog wel aan het werk !!! want wat ik lees is feestje na feestje !! TOPPERTJE
    geniet er lekker van en doe je best !!!

    groetjes van de buurtjes op no9

    ps ben je er nog op de straat BBQ ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Sven

Actief sinds 28 Feb. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 11834

Voorgaande reizen:

28 Juli 2011 - 07 November 2011

curacao

Landen bezocht: