gebreken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sven Romberg - WaarBenJij.nu gebreken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sven Romberg - WaarBenJij.nu

gebreken

Door: svenromberg

Blijf op de hoogte en volg Sven

19 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Het ene moment gaat het voor de zon het andere moment is het een groot kut eiland.

Enkele tijd terug de hoofdprijs gewonnen op het stagefeest. Dat wordt 1x per half jaar georganiseerd en wordt er een prijs verloot (weekend lions dive) Deze viel op mijn naam precies en ik kan een weekend in een luxe suite verblijven.

Vervolgens ingeschreven met 5 anderen bij een voetbaltoernooi waarmee we tickets bonaire kunnen winnen. Omdat we sowieso het gekste team al waren volgens de organisator hebben we sowieso al boxershorts gewonnen en mochten we afgelopen vrijdag bij dolfijn fm komen, de radio 538 van Curacao. Daar een kwartier live op de radio geweest met het voetbal team en was super grappig.

Vervolgens met mijn werk een promotienacht gehad en de hele nacht gratis champagnes en drank over het hele eiland elke disco gezien.

Maar dan begint ineens de ellende en weet je weer dat je niet in Nederland zit. Je gaat met een paar duiken een dag en huurt duikspullen om verschillende duiken te maken. Eenmaal terug bij de auto na de tweede duik, zie je glas rond de auto liggen en weet je dat het raak is. Iemand heeft ons het water in zien gaan en de ruit ingeslagen, achterklep opengedaan en alles eruit gejat. Alles weg, maar gelukkig een bekende nederlander (van reportage sbs 6 geloof ik) hielp ons en belde de politie. Eenmaal politie na 2 uur aangekomen lachen ze je uit en willen ze gewoon geen aangifte invullen :S

Gek dat je discrimineert in Nederland? Nee op dit eiland wordt je als blanke 10x harder gediscrimineerd en in de supermarkt afgelegd als een gek. Meisjes moeten boodschappen en winkelen met ons jongens omdat ze anders sowieso de pineut zijn. En alles speelt hier de laatste weken onder één hoedje tegen studenten.

Verder gaat het super, hebben we een huiskip gekocht voor 5 euro die loopt op de binneplaats als waakkip, en is het iedere avond gezellig.

Avondje casino, salsa, bios of stappen en zo kom je de week door.
Verder van de week maar naar de kapper aangezien ik ondertussen een domblondje lijk met me haar...:P

ayo,,
Sven

• 20 September 2011 - 10:01

Marja En Rene:

He Sven, weer mooi verhaal dit haha.Nog een week en dan kun je het ons live vertellen!We hebben er zin in.
    Groet uit wisselvallig Delft.